Nail Art

Kolla vilka fina naglar jag gjorde igår, är i alla fall väldigt stolt haha. Det blev inga bra bilder förra gången jag la ut så jag tog lite bilder nu. Ville visa dem, och mitt fina nagellack från London, från Essie. Perfektion, speciellt i sommar! Och lite gulligt med blomman. Varför gå till en nagelsalong när man kan göra hemma? Förut när jag var väldigt fixerad över mina naglar så målade jag små blommor, hjärtan, skrev saker på mina naglar men jag har insett att de inte behöver vara helt överdrivna med små detaljer för att vara fina. Älskar beigea och ljust rosa färger också. 
 
 
Dessa saker använder jag när jag fixar mina naglar. Jag börjar med den stora filen för det är en sån där med massa steg som man följer tills nageln blir alldeles len och fin (svårt att förklara men ni har nog sett en sådan innan) och sedan den andra filen som jag petar ut smuts och det som är under naglarna. Sedan använder jag den gula oljan som man bara lägger en eller två droppar på varje nagel och smörjer in det i nageln och nagelbanden. Den är SÅ bra för naglarna torkar ut av acetonet och de blir såna där flikar, men oljar fuktsätter dem. Efter det börjar jag måla dem, först baslagret (den genomskinliga till höger) som också är någon speciell nagellack som gör att naglarna växer snabbare. Sedan målar jag bara på nagellacket och sedan toplagret. Och sedan om jag vill ha några dekorationer tar jag och sätter på det innan toplagret såklart.
 
 
 




* Namn:


* E-mail: (Ser endast jag)

Blogg/hemsida:

Din kommentar: