Vikarieee

Idag så hade vi en vikarie i slöjden, han hette Folke haha. Men han var verkligen sjukt bra, såhär chill. Vi satt och snacka med honom hela lektionen och vi frick fråga vad vi ville om hans liv. Och han var verkligen en sån där yolo person, han reser hela tiden. Han jobbar i några månader om året för att spara massa pengar, sedan reser han bara. Han åkte och reste efter han hade pluggat färdigt i flera år typ och hade varit i 37 lander, han typ brukar skydivea och allt. Han skulle faktiskt till Indien om en månad och han sov på ett tak med några andra förra gången han var där. Han levde liksom fattigt och enkelt men fritt.
Och det var typ då jag började tänka på det. Att jag har alltid planerat mitt liv: få stipendium och flytta tillbaka till USA för att gå på Yale eller Harvard, bli advokat, frilandsfotograf eller skådespelare, bo i ett penthouse i New York och käna massa pengar.
Men asså fan, man vill ju leva lite. Jag vill bara kunna göra ALLT! Ha tid i livet för att hinna leva alla sina drömmar. Yes, I'm a dreamer...
 
 




* Namn:


* E-mail: (Ser endast jag)

Blogg/hemsida:

Din kommentar: