Work-flow

Tänkte bara lägga ut några tips på hur man kan träna. Har de senaste dagarna tränat väldigt mycket och det känns sjukt bra. Vet några saker som man kan göra för att få platt mage inom bara typ 2 veckor. Så tänkte skriva dem här. Sen så är ju inte jag värsta pro:et på sånt här så tro inte det. Men dessa saker brukar jag göra i alla fall.
 
Lättre saker att göra för att få platt mage:
- Dricka grönt te. Jag hatade te förut men jag tvinga i mig teet så nu är det helt ok. Så ifall ni inte heller gillar det, it gets better.
- Drick ett glas vatten innan varje måltid och efter varje måltid.
- Gör runt 100 magövningar varje kväll. Man kanske inte borde börja med 100 i sträck, kanske mer 30 åt gången eller något, tog mig ett tag att kunna göra hundra i sträck.
- Ha tajtare kläder. Inte för tajta, bara så de sitter mot kroppen. Det kanske låter konstigt men när man har tajtare kläder tänker man på hur mycket man äter.
- Inte äta socker.
- Äta bra och ganska mycket frukost, normalstor lunch och liten middag. Och inte äta något 4-5 timmar innan man ska sova. Många brukar skita i speciellt frukosten men det är inte bra för det är viktigaste målet på dagen. Och en del tror att man blir smalare av att inte äta något alls utan mer typ svälta sig själv. Men det hjälper inte. Över en längre tid så kommer man bli smal men inte på ett hälsosamt sätt. När man inte äter något går kroppen in i svältningsläge och då sparar kroppen allt man äter och lägger det som fett på kroppen.
 
 
Träning:
Brukar träna på olika sätt men jag tycker det är kul att springa och köra styrketräning.
 
-Till uppvärmning brukar jag springa en sträcka. Sträckan är olika beroende på hur jag känner för att träna. Det brukar gå från 1-4 km. När jag springer så kort brukar jag springa snabbare för att ta ut mig och ibland även ha vikter runt handleder och vaderna.
- När man har kommit hem och ska köra styrketräning så ska man göra det på direkten för då är kroppen varm. Styrketräningen brukar jag göra i varv, typ först alla armövningar med vikter och utan, sedan alla ben-och rumpövningar och sedan rygg-och magövningar i runt 4-6 varv. Kör slut på dig själv varje varv och sedan vila i 2 minuter typ. Totalt brukar det ta 40 min-1 timme.
- Och till sist strecha
 
 
 
 
 




* Namn:


* E-mail: (Ser endast jag)

Blogg/hemsida:

Din kommentar: